BCR-Erste, parte a grupului austriac Erste, și-a avertizat astăzi clienții cu privire la potențiale atacuri de psihing prin e-mail, WhatsApp sau SMS.
Într-un mesaj transmis prin aplicația George, Banca Comercială Română a tras un puternic semnal de alarmă.
Mai precis, celebra bancă le-a oferit clienților săi o serie de recomandări, pentru protejarea banilor lor.
„Fii vigilent la atacurile de psihing prin e-mail, WhatsApp sau SMS”, atenționează Banca Comercială Română
BCR le cere clienților săi să nu dea curs solicitărilor primite prin e-mail, SMS sau WhatsApp, să nu acceseze link-uri și, totodată, să nu ofere date personale, date de pe card sau coduri de autorizare a tranzacțiilor prin aplicația George.
De asemenea, BCR își îndeamnă clienții să nu dea curs solicitărilor privind efectuarea unor transferuri de bani.
„Pentru protecția ta și a banilor tăi, este important să ai în vedere următoarele recomandări:
1. Nu da curs solicitărilor primite prin e-mail sau telefon (SMS/WhatsApp) venite din partea unor persoane care pretind că sunt reprezentanți ai BCR, prin care ți se cere accesarea unor link-uri și transmiterea datelor personale, datelor de pe card și codurile de autorizare, userul și parola de conectare la aplicația George sau îți solicită efectuarea unor transferuri de bani”, spune BCR.
BCR nu îți va transmite prin e-mail link-uri pentru actualizare de date și nici nu îți va solicita respingerea/autorizarea unor tranzacții prin accesarea de link-uri din mesaje SMS sau e-mail
În plus, instituția bancară asigură că nu le cere clienților să transmită prin e-mail link-uri pentru actualizare de date și nici solicită respingerea/autorizarea unor tranzacții prin accesarea de link-uri din mesaje SMS sau e-mail.
„2. BCR nu îți va transmite prin e-mail link-uri pentru actualizare de date și nici nu îți va solicita respingerea/autorizarea unor tranzacții prin accesarea de link-uri din mesaje SMS sau e-mail. De asemenea, operatorii BCR nu vor solicita niciodată coduri de semnare de tranzacții sau inițierea de tranzacții de test care să necesite autorizare din partea ta”, este mesajul extrem de important trimis de Banca Comercială Română.
Ce să faci în cazul în care observi tranzacții pe care nu le recunoști
Potrivit atenționării transmise de BCR, în cazul în care observi în conturile tale tranzacții pe care nu le recunoști sau ai fost victima unei fraude, te rugăm să informezi BCR, la *2227 sau +4021.407.42.00 apelabil din străinătate.