Klaus Iohannis a desecretizat documentele din ultima ședință CSAT! ‘Doi și-un sfert’ a identificat un tipar după care s-a acționat înainte de invazia rusă în Ucraina

Klaus Iohannis a desecretizat documentele din ultima ședință CSAT! ‘Doi și-un sfert’ a identificat un tipar după care s-a acționat înainte de invazia rusă în Ucraina

Președintele Klaus Iohannis a fost de acord cu declasificarea, potrivit legii, la solicitarea instituțiilor emitente, a informațiilor prezentate de Serviciul Român de Informații, Serviciul de Informații Externe și Ministerul Afacerilor Interne în cadrul ședinței Consiliului Suprem de Apărare a Țării, din data de 28 noiembrie 2024, a anunțat Administrația Prezidențială.

Ne puteți urmări și pe Google News

Direcția Generală de Protecție Internă (DGPI) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne l-a avertizat pe șeful statului că în campania de pe social media, în special TikTok, a lui Călin Georgescu s-a acționat după un tipar folosit în Ucraina, înainte de invazia rusă.

Citește și Cine e generalul Dragoș Dumitru Iacob, comandantul Paradei Naționale de 1 Decembrie

‘Doi și-un sfert’ a identificat un tipar după care s-a acționat înainte de invazia rusă în Ucraina

În urma analizei spațiului informațional, raportat la lecțiile învățate prezentate la nivelul altor state, a fost identificat un tipar acțional similar la nivelul Ucrainei, activ în perioada premergătoare inițierii agresiunii de către Federația Rusă.

În concret, campania informațională „Echilibru și Verticalitate” este identică cu campania „Frate lângă Frate” derulată de Federația Rusă în Ucraina, ambele realizându-se prin manipularea unor micro-influenceri legitimi”, se arată în raportul DGPI, urmașa celebrei unități UM 0215 – „Doi și-un sfert”.

„Verificările tehnice de specialitate în mediul online și analiza valorilor metrice identificate în social media, preponderent pe platforma Tik-Tok, în contextul procesului electoral, au validat existența unei campanii electorale neetichetate ca atare, în care, începând cu luna noiembrie a anului 2024, un număr de peste 100 de influenceri (care numărau în total peste 8 milioane de urmăritori activi) au fost supuși unei acțiuni de manipulare în privința identității candidatului promovat”, se arată în raportuk DGPI.

Părerea ta contează pentru noi