Oamenii au luat-o razna! Sună la 112 să se plângă că n-au bani de taxi sau că e trafic și nu ajung la aeroport! Un argeșean a bătut toate recordurile, sunând de 31.000 de ori

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a informat că din peste 10 milioane de apeluri la numărul de urgență 112, efectuate în anul 2023, 46,18% au fost abuzive.

Totuși, STS a precizat că trendul apelurilor abuzive este unul descrescător, dat fiind că în anul 2004 peste 90% dintre apeluri nu erau urgențe, iar astăzi procentul a scăzut sub 50%.

Digi24 a prezentat câteva dintre motivele pentru care românii apelează 112.

Unii oameni sună să se plângă că n-au bani de taxi sau că e trafic și nu ajung la aeroport, alții apelează numărul de urgență, afirmând că n-au lumină sau că văd fantome în curte.

De asemenea, sunt oameni care sună din curiozitate, să vadă dacă răspunde cineva la numărul de urgență 112.

Ne puteți urmări și pe Google News

Un argeșean a bătut toate recordurile: a sunat de 31.000 de ori

Un apelant din județul Argeș a sunat de aproape 31.000 de ori în decursul anului 2023, fără a avea o urgență, folosind mai multe numere de telefon.

Potrivit STS, apelurile au presupus un timp de procesare de peste 500.000 de secunde, adică aproape 5 zile de convorbiri continue.

„Este esențial ca populația să conștientizeze că orice apel la 112 care nu este o urgență înseamnă secunde prețioase care se pierd în defavoarea tratării unor urgențe reale, adică pentru a asigura imediat sprijinul pentru cei aflați în nevoie.

Un grad ridicat de utilizare corectă a serviciului de urgență, raportat la totalul apelurilor preluate la 112, se înregistrează în regiunea București-Ilfov”, a atenționat Serviciul de Telecomunicații Speciale.

Județul Gorj conduce în topul alarmelor false

Cel mai ridicat număr de apeluri care nu au reprezentat o urgență s-a înregistrat în județul Gorj, acolo unde 66,79% din totalul apelurilor primite au fost fără motiv.

În top 3 urmează județul Covasna, cu 63,40%, respectiv județul Argeș, cu 59,50%.

În 2023, operatorii STS au preluat peste 10 milioane de apeluri

În anul 2023, operatorii STS ai Serviciului de urgență 112 au preluat 10.489.979 de apeluri, din care 53,82% au reprezentat urgențe. Diferența de 46,18% au fost apeluri care nu au necesitat intervenția agențiilor: Ambulanță, Poliție, ISU-SMURD, Jandarmerie sau Salvamont.

Anul

Numărul total al apelurilor

Apeluri urgente

Apeluri non-urgente

202310.489.97953,82%46,18%
202210.248.37757,82%42,18%
202110.337.42659,27%40,73%

Cele mai multe dintre cazurile de urgență de competența Serviciului 112, recepționate în cele 12 luni ale anului trecut, au fost transferate către Ambulanță. Distribuția, care include și celelalte agenții de intervenție implicate în gestionarea acestor cazuri, este următoarea:

Agenție specializată de intervenție

Procent apeluri transferate

Ambulanță49,29%
Poliție24,01%
ISU-SMURD18,76%
Jandarmerie5,85%
alte agenții2,10%

*Sunt multiple situațiile în care, pentru gestionarea unui caz, este necesară intervenția, în colaborare, a mai multor agenții.

Cele mai complexe evenimente din 2023, din perspectiva operatorilor STS, au fost urgențele care au necesitat mobilizări importante de resurse pentru intervenție, precum explozii, incendii de amploare și fenomene meteo extreme, care au generat sute de apeluri în câteva minute. Astfel de cazuri presupun măsuri graduale, dar rapide, eficiente și coordonate de suplimentare a operatorilor 112 la nivel local, regional și național.